Iparbiztonság

Iparbiztonság - országos hálózat
Ismerje meg referenciáinkat!

Iparbiztonság - országos hálózat

igniplus_tuzvedelem-orszagos_halozat

Hálózatunk

Mit tehetnek az ipari szektor szereplői, hogy megelőzzék a milliós büntetéseket? Először is röviden: mely területekre vonatkoznak az iparbiztonsági előírások és melyik szervek felelősek a betartatásukért? Partnereink feltett kérdéseire válaszoltunk:

Először is, nézzük, miről van szó: az iparbiztonság kérdése a Katasztrófavédelem felügyelete alá tartozik.
A  szakterület hatásköre ma kiterjed mindhárom fontos területe:
1. veszélyes üzemek Magyarország teljes területén
2. veszélyes áru szállítás minden formája
3. kritikus infrastruktúra elemek védelme

Az ellenőrző szervek iparbiztonsági területen:
I. KÖZPONTI SZERV a BM OKF Országos Iparbiztonsági Főfelügyelőség
II. Területi szervek az újonnan alakult Iparbiztonsági Főfelügyelőség (szakhatósági feladatokat lát el, másodfokon jár el)
III. Helyi szervek a Katasztrófavédelmi Kirendeltségek (elsőfokú hatósági jogkörrel rendelkezik)

Mit tehetnek az érintett üzemek, telephelyek?
A legfontosabb tanácsunk, amire minden partnerünk figyelmét fokozottan felhívjuk, az az előírt dokumentumok, engedélyek napra(!)készen tartása és a szükséges biztonsági intézkedések maximális betartása, ezeknek megfelelően. Fontos még, hogy napi szinten kövessük a változó, vonatkozó jogszabályokat. 2012. szeptemberétől új, sokkal szigorúbb rendszer szerint jár el a katasztrófavédelem, ekkorra épült ki ugyanis az új, országos rendszerük. Érdemes megismerkedni a szabályozó 259/2011. (XII. 7.) kormányrendelet ránk vonatkozó részével is!

Miért szigorították a katasztrófavédelmi előírásokat, miért növekedtek a bírságok?
Egyrészt azért, mert 2012-től a Katasztrófavédelem önálló hatóság lett.
Ennek az az előzménye, hogy a 2010-es borsodi árvíz  és devecseri vörösiszap katasztrófa után az országos vezetés a katasztrófavédelem teljes átalakítása mellett döntött. 2012. szeptemberére teljesen kiépült a Katasztrófavédelem új rendszere, amiben a helyi szervek ( a Katasztrófavédelmi kirendeltségek, azaz a korábbi Tűzoltóságok) elsőfokú hatósági jogkört kaptak. A bírságok is változtak, de van egy ennél is nagyobb hátránya az új rendszernek:

Milyen hátrányai vannak az új rendszernek, amivel az ipari szektor vezetői találkozhatnak?
Az egyik kiemelhető változás a proaktivitás kérdése – előre kell gondolkodnunk, majd önállóan kell a hibákat is javítanunk! Az eddig megszokott “menetrend” (amikor kijött az ellenőrzés, listába gyűjtötték a hiányosságokat, majd x nap múlva újra jöttek és ellenőrizték, hogy javítottuk-e a hibákat) sokat szigorodott. Egyrészt, ha kijön az ellenőrzés és hiányosságokat találnak AZONNAL BÜNTETNEK! A második nehézség, hogy a hiányosságokról szóló lista mellé NEM KAPJUK MEG AZ ÚRMUTATÓT, HOGY HOGYAN JAVÍTSUK KI. Ezt az adott (tűzvédelmis, munkavédelmis, környezetvédelemmel foglalkozó) kollégának kell tudnia, méghozzá nagyon gyorsan és pontosan, az adott cégben. Mert a katasztrófavédelem néhány nap múlva visszatér…

Hogy kerüljük el már az első bírságot, mi a legegyszerűbb megoldás?
Ma már a kisebb cégek esetében is alapkövetelmény, hogy legyen házon belül szakképzett és lehetőleg gyakorlati tapasztalattal rendelkező kolléga, aki felelős a megfelelő dokumentumokért, jogszabályok követéséért, azok betartatásáért. Sajnos (főleg vidéken) ezekből a szakemberekből hiány mutatkozik, így a meglévő szakértők is leterheltebbek. Többek közt ezen probléma megoldására, partnereink egyre növekvő igényei alapján alakítottuk ki az IGNIPLUS külső szakértői,  az IGNIPLUS Komplex és a 2013-ban bevezetésre kerülő IGNIPLUS Komplex Cloud 3 szintű rendszerünket.

Néhány referencia partnerünk az ipari és energia szektorból:

energiaszektor_referenciak


 

 

 

 

 

 

 

Audi Hungaria Motor Kft. ;  Bakonyi Erőmű Zrt; Continental Automotive Hungary Kft.;  CRH by Johnson Controls Hammerstein – Mór;  DGA Gépgyártó és Automatizálási Zrt;  Földgázszállító – MOL Csoport; LukOil Magyarország Kft.; MVM gter Gázturbinás Erőmű Zrt. ; Prímagáz Zrt.; VEGS Vasipari és Gépgyártó Kft.

Mi az IGNIPLUS külső szakértői és IGNIPLUS Komplex I. , II. és III. rendszer előnye?
Alapvetően egy két szintű szolgáltatáscsomagról van szó, ami teljesen rugalmas, vállalata, cége igényei szerint testre szabható.
1. szint: Ha az Ön cégében van az adott (tűzvédelmi, munkavédelmi, környezetvédelmi, biztonságtechnikai) területekkel megbízott szakember, ám az ő napja is csak 24 órából áll, akkor jelentős időmegtakarítást, gyors naprakészséget, házon belül el nem végezhető feladatok kiszervezését oldja meg az 1. szintű IGNIPLUS külső szakértői megoldása. Ez minden esetben egy kedvező árú, eseti projekt-árajánlat (feladattól függően), ami tartalmazza a szükséges kellékeket, anyagokat, kiszállási díjat, tehát Önnek semmi egyéb költsége nem lesz ezen felül. Országos hálózatunk biztosítja a gyors megvalósítást.
2. szint  Abban az esetben választják partnereink a második szintet, ha nem akarnak  külön belső szakembert alkalmazni vállalatoknál ezen területekre. Ebben az esetben is egyéni a szakfeladat tatalom összeállítása, üzemre, cégre szabottan, de  azokat a 2. szintű IGNIPLUS Komplex rendszer keretein belül, teljes egészében mi látjuk el. Az I. , II. és III. megjelölés a szakfeladat tartalmat (tűzvédelem, munkavédelem és környezetvédelem) mutatja, amit minden esetben közös megbeszélés alapján alakítunk ki. Ez egy kitűnő ár/érték arányú havi díjas konstrukció, ami tartalmaz minden járulékos (anyag-, kiszállási díj stb.) költséget, így teljesen tervezhető, 100% garanciát vállalunk a teljes rendszerünkre, így üzemeinek biztonságáért is! Munkatársaink minden szükséges végzettséggel, mérési és laboratóriumi háttérrel rendelkeznek ehhez!

tuzfelho_igniplus_logo_dokumentumrendszerMit takar az új IGNIPLUS Tűzfelhő rendszer?
A cégek életében egyre nagyobb teret kapnak a felhő-alapú megoldások, hiszen fontos hogy azonnal, bárhonnan, de meghatározott hozzáférési jogkörök szerint elérjünk tartalmakat. 2013. januárjában teszt üzemmódban, majd márciustól teljes verzióval elindul felhő alapú interaktív szakmai biztonsági- és support rendszerünk. Ez a 3. szintű szolgáltatásunk, amely partnereink számára pár ezer forintos havi díjért három nagyon fontos dolgot tesz elérhetővé:
1. Felhő alapú, naprakész engedélyek, dokumentumok – Minden, a cégét érintő szakmai dokumentumot, engedélyt, amit azonnal frissítünk, így minden reggel a naprakész változattal találkozik. Nem kell többet faxolgatni, eltűnt iratokat keresgélni az íróasztalfiókban, vagy a fél éve távozott kollégák hanyagsága miatt bosszankodni. Digitálisan kezelt, érvényes dokumentumok, akár éjfélkor, akár mobiltelefonról elérhetően!
2. Nincs lejárt érvényesség, véletlenül elfelejtett határidő – a rendszer automatikus, többszörös figyelmeztetést küld a vállalati e-mail címre, hogy megfelelő intézkedéseket időben meg lehessen tenni.
3. Profi jogszabály-hírlevelek – Folyamatos frissítéseket és rendszeres értesítéseket küldünk a jogszabályi változásokról is, ezeket kollégáink napi szinten figyelik és személyre/vállalatra szabottan eljuttatják partnereinknek.
Lényegében havi pár ezer forinttért garantáljuk, hogy soha többet nem fog büntetést kapni az Ön vállalata elkeveredett, lejárt dokumentumok, titokban megváltozott jogszabályok miatt. A több százezres – milliós bírságok tükrében ez elég jó ajánlat, nem?
Már közel 60 partnerünk jelezte, hogy szeretné elsőként kipróbálni az új rendszert, ez gyakorlatilag 100%-a annak, akiknek megemlítettük a fejlesztést!
Tartozzon közéjük, tudjon meg több részletet első kézből, várjuk levelét, hívását
valamennyi rendszerünkkel kapcsolatban:

igniplus_bt_cegcsoport_kapcsolat_tuzvedelem_munkavedelem_kornyezetvedelem